18 juni, 2008

Dröm om Baktruppen

I natt drömde jag om att jag såg en föreställning av norska Baktruppen. Jag minns inte allt, sällan kommer jag ihåg drömmar. Jag vet att jag fick sura blickar från Jørgen Knudsen, en av medlemmarna i gruppen, och en otroligt trevlig kille. Men han glor på mig för att jag dricker ur en ölsejdel som uppenbart är rekvisita. Jag ställer den åt sidan. I en annan sekvens av drömmen, i slutet av föreställningen, kommer kvigor in i rummet. Lokalen är nu inte längre den kaféscen från innan, utan mer en industrilokal. Här finns tv-apparater uppställda som fond. In kommer bökande kor. De puttar undan mig i publiken - de ser liksom inte skillnad på dom och oss. På aktörer och publik. För dem är vi en skock folk. Nästa grej jag minns är att vi sjunger allsång - inför en TV - en kareoketext. Jag tror att vi sjunger för korna.


Baktruppen i virtuell form

Inga kommentarer: